Pagina's

maandag 30 januari 2012

Puur Vakantie genieten van authentiek Frankrijk in de Cantal


Welkom | Bienvenue

Mijn blogs gaan over Frankrijk en over genieten van het authentieke en pure Franse leven


dit is Puur Vakantie!


Het vakantiegevoel, moeilijk te omschrijven ... maar het heeft te maken met vrijheid, met loskomen van de dagelijkse verplichtingen. Het heeft ook te maken met het weer, wat mij betreft tenminste, bij vakantie hoort mooi weer. Het hoeft niet echt 35 graden te zijn maar een zonnetje doet het wel goed om in de vakantie stemming te komen. Maar vooral de omgeving, weg uit het vertrouwde en iets nieuws ontdekken.
Nieuwe dingen ontdekken is jezelf ontwikkelen en herkennen waar je blij van wordt. Ik kan heel blij worden van het platteland. Dat heeft te maken met een zekere hang naar vroeger die ik heb, naar de zandweggetjes waar met paard en wagen gereden werd. Naar de moestuin vol met eigen gekweekte groente en naar de ambachtelijke manier van werken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou niet willen of kunnen leven op die manier. Even in de auto stappen en groente halen bij de supermarkt, de techniek van internet en mobiele telefonie, ik zou er niet meer zonder kunnen en willen. Maar toch is het heerlijk om op vakantie in een omgeving te zijn waar je de authentieke leefwijze om je heen kunt zien en voelen.  
Liefst in combinatie met toch wel een paar moderne gemakken, maar ik kan me toch ook wel makkelijk aanpassen heb ik gemerkt. Op de één of andere manier voel je je al snel behoorlijk overdressed in een trendy zomerjurkje met bijpassende hakken op het Franse platteland.

Tot nu toe was het Franse platteland altijd een vakantiebestemming, maar daar gaat verandering in komen. Het gaat ook een plaats worden om te werken, werken aan de vakantiestemming van onze gasten! Het lijkt me fantastisch om samen te delen wat ons zo aanspreekt in deze omgeving. De gastvrijheid, de omgeving, natuur, water, lekker eten en veel gezelligheid. In een volgend blog vertel ik daarover meer...